Myyttejä ja faktoja

Myyttejä ja faktoja odottamattomasta virtsankarkailusta

Pidätysvaikeuksiin liittyy monenlaisia väärinkäsityksiä. Miljoonat naiset luulevat olevansa yksin ongelman kanssa, mutta niin ei todellakaan ole – sekin on yksi vääristä oletuksista.

Tästä näet tavallisimmat virtsankarkailuun liittyvät myytit:

Tavalliset pikkuhousunsuojat toimivat ihan yhtä hyvin!

Ei! Tavalliset pikkuhousunsuojat ovat todella hyviä käytettäväksi valkovuotoon ja kevyeen kuukautisvuotoon – mutta ne eivät ole parhaita tuotteita nestemäisemmälle aineelle kuten virtsalle. Pienistä ei-toivotuista pisaroista selviävät pikkuhousunsuojat imevät nopeasti ja sulkevat kosteuden tehokkaasti sisäänsä. Juuri näin toimii lights by TENA. Ne imevät nopeammin ja enemmän, ja pinta jää kuivemmaksi kuin tavallisilla pikkuhousunsuojilla.

Jos haluat saada selville mikä suoja sopii sinulle, tutustu tuotteisiimme

En voi enää näyttäytyä ihmisten ilmoilla...

Et voi tietenkään lopettaa elämistä vain siksi, että huomaat joskus muutaman odottamattoman pisaran. Ymmärrämme, että se voi tuntua ikävältä ja vähän hävettävältä (varsinkin ensimmäisinä kertoina, kun sitä tapahtuu), mutta et ole todellakaan yksin eikä pienen karkailun tarvitse vaikuttaa elämääsi. Voit olla aina valmiina lights by TENA -pikkuhousunsuojien avulla, joista on saatavana useita eri kokoja ja muotoja. Voit myös tehdä lantionpohjaharjoituksia Karinin opastuksella (länk) ja saada lihakset uudelleen hallintaasi!

Kun karkailu on alkanut, siitä ei pääse koskaan eroon...

Useimmille naisille pieni virtsankarkailu on väliaikaista (sitä ilmenee usein esimerkiksi synnytyksen jälkeen). Sitä paitsi tilanteen parantamiseksi ja ongelman ehkäisemiseksi voi tehdä jotakin.
Tehokkain tapa on harjoittaa lantionpohjalihaksia! Kun lihakset vahvistuvat, saat tilanteen taas omaan hallintaasi.
Joidenkin vaivat ovat vähentyneet myös pienellä painon pudotuksella.

Se vaikuttaa sukupuolielämääni...

Ei ole tavallista menettää virtsarakon hallintaa seksin yhteydessä. Mutta jos teet lantionpohjalihasten harjoituksia saadaksesi pienen karkailun kuriin, harjoitat samoja lihaksia, joista on iloa myös seksin yhteydessä. Sukupuolielämäsi parantuminen on siis harjoitusten mukava bonus.

Pitäisikö tupakointi lopettaa?

Yskiminen voi nauramisen ja aivastelun tavoin aiheuttaa pientä virtsankarkailua. Emme halua sinun lopettavan nauramista eikä aivastelulle oikein voi tehdä mitään... Mutta jos lopetat tupakoinnin, se vähentää luultavasti yskimistä – mikä vähentää puolestaan virtsankarkailua.

Pitäisi vähentää nesteen kulutusta...

Ei, juomisen vähentäminen olisi suuri virhe. Kehomme tarvitsee nestettä, jotta emme kokisi nestehukkaa. Mitä vähemmän juot, sitä väkevämpi virtsan koostumus on. Se voi ärsyttää virtsarakkoa, jolloin joudut käymään vessassa useammin. Juo siis nestettä tavalliseen tapaan!

Lantionpohjan harjoitukset eivät toimi...

Ne auttavat, jos teet niitä oikein! Useimmat naiset pystyvät saamaan lantionpohjalihakset takaisin hallintaansa niitä harjoittamalla. Mutta harjoitukset on tosiaan tehtävä oikealla tavalla – ja säännöllisesti – jotta ne auttaisivat. Voimme sanoa, että huomaat eron, jos teet harjoituksia kolmesta kuuteen kuukautta. Miten niitä sitten tehdään? Asiantuntijamme Karin antaa harjoitusvinkkejä videolla – niiden avulla pääset pian harjoittelemaan tehokkaasti!